Nakenchock

12.20.2006

Dödsmunkarna

Förklaring: Sammanslutning av munkar

Bilderna av skäggiga män i kåpor som bär på basebollträn dyker upp i huvudet. En makaber blandning av Umberto Ecos "Rosens namn" och Sol Yuricks "The Warriors", fast i nutidens Grekland. Verkligheten kanske inte är lika snygg men till dess att bilderna av munkstriden dyker upp tänker jag föreställa mig händelsen just så.

Liknande ord: rebellmunk, prästattack, sexpräst, porrsurfarpräst

Exempel: Två munkgäng i jätteslagsmål (Expressen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Asfaltssame - Nedsättande om same som flyttat till stan och blivigt "försvenskad".

Hört i Oddasat den 22 dec 2006 (fråga inte varför jag kollade på Oddasat...)

/Jerry

Nakenchock sa...

Hysteriskt roligt. Men jag vill verkligen veta: varför tittade du på Oddasat?

Tom Jerry Boman sa...

Sanningen var den att batterierna i fjärrkontrollen tog slut, tvärt, och innan jag hittade nya och fick det att funka så var Oddasat över...

/Jerry