Nakenchock

11.23.2006

Dödsdjuren

Förklaring: Älg som ger upphov till fasa, skräck, oro eller olägenhet hos allmänheten.

De farliga djuren lever ett eget liv i kvällspressen. Skogens konung har nu blivit skräckens konung i en följetång om terror, hot och fylla.

Liknande ord: Dödsmanet, dödskobra, dödshaj, dödshund, dödskatt, ormchock, hästterror, terrormanet, terrorkossa, attackmygga, mördarsnigel, vampyrekorre

Exempel:
Älgko trakasserar dagisbarn (Expressen)

Se även: Svenska akademiens ordbok - Skräckförlamning, skräckhus, skräckmöbel

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt mött två skräckälgar på samma gång. De kom vilt springande mot mig över en åker. Det var nyfikna fjolårsungar. Och när jag tänker efter har jag blivit jagad av en älgtjur, förlåt, skräckälg tidigare också, jag kom för nära kalven. Annars skulle jag vilja påstå att kaninen i The Holy Grail är ett "dödsdjur" av rang...

Emma sa...

Den här bloggen är klockren. Eller urbra. Jag ska lusläsa tidningarna efter grodor. Lovar!