Nakenchock

9.14.2007

Sport och spe

Förklaring: grupp av personer som försöker slå samman göteborgska fotbollsklubbar

"Slå ihop Gais, Öis och Häcken till FC Gothia". Aldrig har fotbollssverige sett fansen rasa så mycket. Tanken svindlar. Varför inte slå samman Djurgården, Hammarby och AIK också, och kalla det HAIK-gården? Bilda Norrlands FF? Eller slå ihop Skåne med Danmark?

Jag bryr mig inte så mycket om Gais och Öis. Men alla vi 78 personer som hejar på Häcken i Sverige är upprörda och tänker inte finna oss i det här.

Liknande ord: skrivbordsförslag, fotbollsfajt, justitiemord, superskräll, hatattack, gängmord, dödsbeslut

Exempel: Fansen - "Fotbollsmördare" (GT/Expressen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev lite besviken på "Extra", men de senaste två dagarnas ord är ju underbara!
:D

Anonym sa...

För mig, som inbiten Gaisare, var det svårt att smälta hela idén. Men jag skulle aldrig gå så långt som att kalla någon fotbollsmördare. Och innerst inne var jag rätt orolig för att jag en vacker dag skulle tycka att hela idén egentligen vara ganska bra.
Och förresten tycker jag att en del av idén är bra: att slå ihop ärofyllda Gais med sedelpressen Häcken vore en kalasfin idé. Randigt och randigt, liksom.
Att dela läktare med ett gäng Öisare är däremot svårare att tänka sig.