Nakenchock

3.26.2007

Rör inte min stockholmare


Förklaring:
att systematiskt trakassera en person i anslutning till hans eller hennes dagliga arbete

Det har kommit till min kännedom att alla stockholmare inte känner till att de är Sveriges mest hatade ortsbor. Inte ens merparten tycks känna till det.

Att personer som är födda i Stockholm inte vet om att de ses som bredkäftade, dryga, sliskiga och överdrivet självgoda översittare som aldrig varit utanför tullarna känns på något sätt betryggande. Det blir lite av en självuppfyllande profetia.

Liknande ord: sexmobba, jobbchock, tjockbråk, hatattack, jobbavdrag

Exempel: Stockholmare jobbmobbas i Lund (Dagens Nyheter)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, bra skrivet :-)

S sa...

hihi! kul!

Anonym sa...

De låter ju bra dryga de där stockholmarna! Men de kan inte hjälpa det de små liven för de har ju den dialekten...

Anonym sa...

Det är alltid frestande att hacka på ståkkhålmare. Men just idag tror jag att jag avstår. Har precis fikat, känner mig lite däst. Däremot ska jag skyndsamt lägga upp en länk till denna blogg. Helt i min smak!